I love Namibia! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu I love Namibia! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu

I love Namibia!

Door: Baukje

Blijf op de hoogte en volg Baukje

10 Juni 2008 | Namibië, Windhoek

Time is flying when you’re having fun! Het zit erop. Ik ben klaar met werken bij LifeLine en dat doet stiekum meer pijn dan ik dacht. In een woord samenvatten kan eigenlijk niet, want het was méér dan fantastisch, méér dan leerzaam, méér dan geweldig en méér dan bijzonder. Vrijdag een fantastische lunch gehad als afscheid van mijn collega’s, met hele persoonlijke cadeaus, kaartjes en een aanbod voor een vaste baan als manager van het ChildLine team (;-)) Bijna iedereen had een korte speech, zelfs de meest stille collega’s en dus kreeg ik tranen in mijn ogen. Hele leuke en bijzondere herinneringen werden opgehaald, waardoor ik weer even terug kon kijken op mijn tijd bij LifeLine en dan realiseer je je pas hoeveel je eigenlijk hebt meegemaakt en gedaan. Zaterdag hebben mijn huisgenote Carin (die eind van deze week ook vertrekt) nog een feestje gegeven voor alle collega’s, andere VSO’ers en vrienden. En zondag zijn we afscheid gaan nemen bij Moeder Maria. Nog een keer spelen met alle kids, knuffelen en lachen. Nog een keer mijn T-shirt binnen 10 minuten onder gepist, maar ach. Alle spullen die Carin en ik niet meer kunnen gebruiken, opeten of meenemen in de te volle koffer, konden we hier mooi kwijt. De bouw van het huis schiet al aardig op, mede omdat er meerdere mensen inmiddels zijn betrokken bij het project. Hieronder zien jullie nog wat laatste foto’s van de aanbouw. Jeske (een andere Nederlandse volunteer) en Anna (een Amerikaanse, die nog tot December in Namibia blijft) houden de bouw in de gaten en mij op de hoogte van de laatste vorderingen. Dus het geld zal goed worden besteed!

Er zijn zoveel dingen die ik nooit meer zal vergeten: de rijke en nog steeds traditioneel levende culturen, de watersnood in het noorden, mijn altijd vriendelijke en grappige collega’s, de mooiste zonsondergangen 6 vd 7 dagen per week, springbokkies drinken en poolen met andere VSO’ers, Maureen’s uitleg bij haar poster ‘not just a pretty face’, happy birthday in 5 lokale talen op mijn verjaardag, de schattige weeskinderen in het huis van Maria, rare gewoontes van Namibiers als de WC-deur niet op slot doen, de dood van een collega aan AIDS, de in-house training over HIV en Men, leven in een traditionele homestead en echt opgenomen worden in de al zo grote familie, Landskampioen indoorhockey met de dames van Windhoek Old Boys, stappen met lokale of VSO collega’s in La Dee Das en de Maskarade, de kraakheldere sterrenhemels, Izzit en Yebo, zand in mijn eten, luipaarden, Olifanten en leeuwen in Etosha, de zware verhalen van mijn Rwandese collega’s, filevrij rijden in een uitgestrekt landschap, ’s nachts de duinen beklimmen bij Swakopmund, trots op mijn bereikte doelen en persoonlijke groei, het prik-accident waarbij een collega werd blootgesteld aan HIV, Pannekoeken bakken met mijn zusjes, mijn exit-interview bij LifeLine met alleen maar lof en positieve feedback, de vakanties en weekendjes weg, de beroving en poging tot inbraak, dolfijntje Neige en taxi Tommy, interviews met de kids van ChildLine Radio, het steeds hoger wordende bedrag voor Maria en haar kids, met het ChildLine team mee om poppenkast te kijken, Katetura en Wanaheda, mijn haar rood verven met een Himba, kanoën met dolfijnen en zeeleeuwen, die ene tip waardoor de collega haar computer beter begrijpt en de hele dag blij is………

Nog een laatste bedankje aan iedereen die het project van Maria heeft gesteund, iedereen die mij lieve kaartjes, brieven en tekeningen heeft gestuurd en aan Randstad voor het mogelijk maken van deze geweldige kans. Nu is het tijd voor nog wat vakantie. Via Kaapstad, Mauritius en India (GOA) kom ik weer naar Amsterdam, waar ik begin juli hoop te landen. The sky is the limit, dus ik doe het gewoon allemaal!

Liefs Baukje

  • 10 Juni 2008 - 12:14

    Elly En Hans:

    Gaaf hoor zoveel unieke herinneringen in bijna 11 maanden, de afscheids-lunch en je thuis good-bye-party. Een verrijking waar velen nooit aan toe komen of 11 jaren voor moeten uittrekken.
    Prima ook dat je andere enthousiaste volunteers gevonden hebt om de realisatie bij Maria te volgen en te vervolmaken.

    Succes met het verkopen van je auto en een gezellige thuisreis erna,
    via, via, naar het dorpje Amsterdam waar je een onderhoud mag hebben met de RABO, zeker in het licht van hun jongste radioreclamespot; "Verander van bank, kom bij ons"!
    Een uitzonderlijke ervaring loopt ten einde,geniet van je laatste reisweken en een behouden thuiskomst.

    Elly en Hans.


  • 10 Juni 2008 - 16:30

    Japke:

    Toegegeven, heb niet altijd even veel van me laten horen, maar wel genoten van je fijn verhalen. Wat een super ervaring en moest meteen aan je denken toen ik voor een examen engels een tekst kreeg over VSO :-)
    Geniet nog van de laatste reisweken! En tot in het Nederlandse ;-)

  • 10 Juni 2008 - 18:22

    Nienke:

    Ha bauk,
    o de kaart lag nog klaar om te versturen...te laat, balen! Heel veel genieten van je reis, want voor je het weet sta je weer in a,dam!!
    liefs nienke

  • 11 Juni 2008 - 08:48

    Rebke:

    He Bauk,

    Super gedaan, zeg!!Bedankt voor het meegenieten van je enthousiaste verhalen. Tot mails.

    Rebke

  • 11 Juni 2008 - 09:32

    Maartje:

    Zit hier gewoon met kippenvel! Wat heerlijk dat je dat allemaal hebt gedaan. Nog heel even stuiterballen en dan mag je ons weer komen vervelen. Kan bijna niet wachten.
    XXX

  • 11 Juni 2008 - 17:47

    Zus Iris:

    lieve zus ik ben super trots op jou dat jij dit allemaal hebt mogen doen en dat je dit bereikt hebt in zo'n korte maar geweldige tijd. Super zus....en wat gaaf om te zien dat de kids zo blij zijn met onze "oude" t- shirts......super gewoon....ik hoop je in juli snel te mogen kussen en knuffelen en de jongens ook...wat spreken we af 5 en 6 juli????

  • 12 Juni 2008 - 07:22

    Truus De Mier:

    He lieve Buk, bijna niet te geloven dat je al deze ervaringen in 'maar zo'n korte tijd' hebt opgedaan! Voor ons was het lang genoeg om ernaar uit te kijken dat je straks weer even in ons midden zal zijn.
    Nu nog even 'holidayen'! Ik wens je veel plezier, geniet, geniet na...en bereid je een beetje voor op ons, in Nederland ;-)
    Veel liefs Rianne

  • 12 Juni 2008 - 11:15

    Baukje Zelf:

    Plannen zijn iets veranderd. Ik vlieg via Johannesburg naar Mauritius en dan door naar Thailand. Ik land op 2 juli om 11:35 telefoonloos in Nederland, dus kan nog even mijn kop in het zand steken. Mailen kan natuurlijk nog wel!! Liefs Baukje

  • 15 Juni 2008 - 04:52

    Nicole:

    He baukje, ik ben ontroerd door je verhalen en heb meegenoten van je verhalen en avonturen, we landen op dezelfde dag.. Vlieg op 2 juli ook naar Nederland.. Ben om 11 uur op Heathrow, mocht je vertraging hebben dan zie ik je daar!! Land pas in Nederland om 18.00, ja moest nog even volunteer prijs vliegen... Maar je weet maar nooit, ik stuur je snel een mailtje als je thuis bent, kunnen we Bas opzoeken!
    Geniet ervan!
    Liefs Nicole

  • 15 Juni 2008 - 14:38

    Heidi:

    wat een mooi laatste bericht, kippenvel en zelfs vochtige oogjes van je warme en passie volle woorden over je tijd in Namibie.
    BEn wel blij als je er straks bent!
    xxxxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 September 2008

Maria's weeshuis: laatste foto's

21 Juli 2008

Foto's Thailand

21 Juli 2008

Dream Island

10 Juni 2008

I love Namibia!

25 Mei 2008

Ottilie’s verhaal
Baukje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 39343

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 12 Juli 2012

Terug naar Afrika!

08 September 2007 - 02 Juli 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Vakanties

Landen bezocht: