Maria en haar kids deel 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu Maria en haar kids deel 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu

Maria en haar kids deel 3

08 Mei 2008 | Namibië, Windhoek

Lieve, beste, geweldige, gulle sponsors/ donoren/ vrienden/ kennissen/ vrienden van vrienden en familie,

Een enorm bedrag van ruim 2000 euro is over de kerstperiode opgehaald om moeder Maria en haar inmiddels 24 kinderen (!!!) verder te steunen. Maria was bezig met het bouwen van een huis naast haar eigen woning, omdat ze met al deze kids in 3 kamers moesten slapen/wonen. Er zat tot op heden een tijdelijk dak op van zeer slechte kwaliteit. Tijdens de regentijd in de afgelopen maanden viel de kwaliteit van het dak direct op. Lekkages zorgden voor grote plassen water binnen en het tochtte er enorm. Eerste prioriteit van Maria was dan ook om het dak te laten repareren en tevens een plafond aan te brengen om ’s zomers de hitte buiten te houden en het ’s winters wat warmer te houden. En dat is dan ook gebeurd in de afgelopen weken. Zie de foto’s onder. Er moest even een goede regenbui overheen, om te zien of het overal nu echt waterdicht is. Dat is zo, dus kunnen we de kamers verder afschilderen en betegelen. Namens Maria weer heel veel dank aan iedereen die geld heeft gedoneerd. De kleintjes hebben zo hard een goed dak boven hun hoofd nodig en dank zij jullie kan ik meehelpen dat te realiseren.

Er zijn een aantal mensen geweest, die een hele grote bijdrage hebben gegeven, van sommige weet ik de namen niet, dus kan ik alleen maar zeggen: bedankt, bedankt, bedankt, echt fantastisch! Jikke, dank voor het rondgaan met de pet op HVW. Subtiele druk heeft geholpen, heb ik begrepen ;-) Zus & co en pap en mams, dank voor het inzetten van de acties en het inzamelen van alle kleding, laptops en geld.

Ook hebben we de kids blij kunnen maken met een hoop teddy’s uit Nederland. De knuffels waren meegenomen door mijn VSO-Randstad collega Kim, die inmiddels weer vertrokken is naar Nederland. Kim en Ceres, heel veel dank! Je had die koppies moeten zien, echt zo blij!

En tot slot heb ik Maria nog blij kunnen maken met wat kinderkleding van de kinderdagverblijven van mijn zus. Over een aantal weken zal ik nog wat foto’s plaatsen van het eindresultaat.

Nogmaals 1000x dank! Liefs Baukje

• 08 Mei 2008 - 12:42

Elly:

Zo zie je dat je met weinig middelen toch veel kunt doen. Zeker omdat er nu niets aan de strijkstok blijft hangen, dankzij jou, Baukje. Ik ben erg benieuwd naar de foto's (ik zal nu wel net te vroeg zijn, dus kijk ik later weer). Overigens is de kinderkleding niet alleen van de kinderdagverblijven van Iris, maar ook van Iris zelf, nl. van Timo.
    Mensen wij hebben het onderkomen van Maria en haar kinderen met eigen ogen mogen zien. Dat het hard nodig was, hebben wij zelf kunnen constateren en ook dat ze er blij mee zijn. Dingen zijn dus niet voor niets geweest, ook niet het gesleep met kleding, laptops voor Lifeline e.d.
    Baukje, geniet nog even van Windhoek en succes volgende week in het Noorden. Doe iedereen onze hartelijke groeten.
    Hans en Elly.

• 08 Mei 2008 - 17:57

Ha Zus:

ik ben blij om te zien en te lezen dat wij vanuit nederland maria super geholpen hebben om dit voor elkaar te krijgen en dat de kinderkleding die ook veel van Timo was goed van pas komt. Alle kleine spullen kwam van het dagverblijf of van collega's die ik gevraagd had of ze nog spullen hadden om weg te geven, dus iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. misschien kan je nog wat leuke foto's maken met wat kleren aan vanuit nederland.....dat zou gaaf zijn. nou zus we hebben het zo toch maar weer leuk voor elkaar met z'n allen. doe moeder maria de groeten van ons en geef die leuke zwarte snoetjes maar een dikke knuffel....
    super werk............en leuk om te doen als je die blije gezichten ziet. liefs iris en de rest

• 22 Mei 2008 - 15:34

Floortje:

Hé Baukje, Ik ben erg onder de indruk hoe je het allemaal aanpakt daar. Je kan straks terugkijken op een periode waarin je volgens mij zelf veel geleerd hebt maar ook veel gedaan hebt voor anderen. Ik kijk ernaar uit om onder het genot van een biertje in het Vondelpark naar al je verhalen te luisteren. Tot snel!

Vele lieve groeten!