Indoorhockey gestaakt wegens regen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu Indoorhockey gestaakt wegens regen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Baukje Heemskerk - WaarBenJij.nu

Indoorhockey gestaakt wegens regen

Door: Baukje

Blijf op de hoogte en volg Baukje

03 Maart 2008 | Namibië, Windhoek

Soms moet je doen wat je niet laten kan en dus ben ik maar weer gaan hockeyen, mede om het aangroeien van de overtollige kilo’s wat af te remmen… Ik hockey sinds 3 weken bij WOB, de Windhoek Old Boys. We trainen 2x per week op gras, hoog gras wel te verstaan, wat voor het begin van de veldcompetitie gemaaid gaat worden; dat is beloofd. Voorlopig spelen we in de zaal nu het regenseizoen is. Na maart gaat het veldseizoen beginnen, dus kan ik nog even wennen aan het polletje scheppen en de ouderwets hoge stop.

Ik was dus niet van plan om te gaan hockeyen en heb dus niets meegenomen, dus leen ik her en der wat en heb ik wat spullen geshopt. Het rokje, eh nee, DE rok is van ouderwets jaren ‘80 formaat, sluit lekker hoog in de taille en stopt net boven de knieën. Geen strakke shirtjes, maar gewoon een oversized T-shirt, wat als voordeel heeft dat je de grote rok niet zo goed ziet. Alle dames en heren trainen samen. Mijn oudste teamgenote is 36 (gelukkig ben ik dat niet meer, haha!) en ik gok dat mijn jongste teamgenote 14 is. ’T Is even wennen als er afgezegd wordt voor een Valentijns dancing op school, maar het team is erg gezellig. We trainen met ongeveer 16 ballen, waarvan de helft in de kleur geel of oranje. Net als in de mini’s moet je dus na elke slag op doel, proberen je eigen bal mee terug te nemen. De enige indoor zaal in Windhoek heeft een betonnen vloer en is niet helemaal waterdicht. De muren komen tot iets onder mijn schouders en daarboven is een soort net gespannen tot aan het dak. Het dak is wel breder dan de zaal en overspant zelfs de tribunes, maar dat is dus niet genoeg. Eén wedstrijd van mijn team is halverwege gestaakt vanwege de harde regen. Afgelopen donderdag had het ook heel hard geregend, maar er werd gewoon getraind in de modderpoel. De enige witte lange sokken, die ik hier had gekocht, zagen er direct uit zoals na een wedstrijdje MOP uit. En mijn overige spullen ook. En aangezien ik (lees: mijn schoonmaakster..) alles met de hand wast, blijven de sokken dus wit met zwarte stippen. Goeie aankoop in die kleur!

Voor elke wedstrijd houdt de aanvoerster geen praatje, maar wordt er gebeden in het Afrikaans. Tot nu toe heeft dat geholpen, want tot zover hebben we de paar wedstrijden, die ik heb meegedaan, gewonnen. Toen ik me aanmeldde was de competitie al begonnen, dus ik heb 2 of 3 wedstrijden gemist, maar het team staat er over het geheel gezien goed voor. In de eerste wedstrijd had ik meteen gescoord en dus verscheen mijn naam in de Namibian, althans: Bauke Heemskenk stond erin, wat toch aardig in de buurt komt van mijn naam. Ook mijn trainer, mister-suïcide-Trevor, heeft moeite met mijn naam en dus ben ik inmiddels omgedoopt tot Bibi. De trainer/coach is overigens een aardige kerel, maar hij heeft een minder prettige kant. We moeten aan het begin van elke, maar dan ook echt ELKE training en voor ELKE wedstrijd suïcides lopen…. 4 lange suïcides, een paar langere sprints tussendoor. Vervolgens 4 korte suïcides om weer af te sluiten met een paar langere sprints. Lang leve Karel, Bartel, Stijn, Marjolijn, Hans, Rolf en Harm, dat viel allemaal best mee! En als je een beetje goed hebt gelezen, dan begrijp je dat ik ook nog wat meer kilo’s meesjouw als voorheen, echt niet te doen! De ironische slogan ‘Hockey is je hobby!’ kwam weer bij me boven.

  • 03 Maart 2008 - 07:44

    Iris:

    ha ha zus lachen als je nu voelt wat het is om wat extra kilo's mee te sjouwen hihihi , moet ik pa en ma het boek van sonja bakker meegeven naar Namibie hahaha, nou goed of je eet een keer wat waar je vreselijk van aan de diarree gaat dan ben je ook die kilo's zo weer kwijt. Meid zet hem op met hockeyen en heb ie je bankpassen al??? gr iris

  • 03 Maart 2008 - 07:47

    Hiske:

    ik ken die slogan niet, ik ken alleen handbal is je hobby! en baukos je bent nooit te oud om te leren hoor..

  • 04 Maart 2008 - 11:04

    Mathijs:

    Windhoek Old Boys uit, altijd lastig...

  • 04 Maart 2008 - 19:00

    Nienke:

    ik zag een stukje in de westlandse krant van je ouders op zoek naar een lap top voor jou!! Helaas hebben wij er maar eentje...
    doei nien

  • 05 Maart 2008 - 10:06

    Corine:

    Ik wil ook hochey-en! Maar helaas, daar doen ze hier niet aan. Aan geen enkele sport trouwens en als vrouw al helemaal niet. Probeer me momenteel met m'n nieuwe springtouw in de tuin te vermaken. (Au! Spierpijn!) Kun jij je emailadres trouwen door mailen? Thanks!

  • 12 Maart 2008 - 03:31

    Nicole In China:

    Hi Bauk! Hier in china geen sport te doen, behalve koukleumen, ben wel aan het steppen... Nou ja dat wil zeggen, ik loop de trap naar de Pagoda op de berg om de twee dagen op en af 484 treden, ben helemaal stuk als ik boven ben... Ik heb inderdaad ook wat wintervet opgeslagen, goede suggestie om eens ergens iets dodgies te eten ( of zelf eens te koken) ...HAHA
    Verder heb ik mijn fietsje wel dus vermaak ik me best. He.. het gaat hard he? Voordat we het weten plannen we een vakantie naar Cambodja, Was erg onder de indruk van Vietnam.. Zelfde vraag als Corine, kan je me je email adres sturen? PS jij ook Corine!
    gloetjens!
    Nicole*

  • 14 Maart 2008 - 09:50

    Eveline (zusje Heidi:

    Ik lees op randstadnet dat je het erg goed doet daar ver weg!! succes nog.. Gr Eveline

  • 17 Maart 2008 - 06:15

    Baukje:

    Hi Corine en Nicole,
    Heb wat problemen met mijn emailadressen af en toe, dus reageer zo maar even:

    emails:
    baukjeheemskerk@hotmail.com
    baukje.heemskerk@nl.randstad.com
    Ik gebruik ze nog steeds allebei!

    We zijn al over de helft nic, gaat echt te hard. Ik wil nog helemaal niet weg en jij volgens mij ook niet, dus daar moeten we maar wat aan gaan doen!!

    Bauk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 September 2008

Maria's weeshuis: laatste foto's

21 Juli 2008

Foto's Thailand

21 Juli 2008

Dream Island

10 Juni 2008

I love Namibia!

25 Mei 2008

Ottilie’s verhaal
Baukje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 6
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 12 Juli 2012

Terug naar Afrika!

08 September 2007 - 02 Juli 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Vakanties

Landen bezocht: